Wat hebben uw campagnes opgeleverd?

Vaak zijn reclamecampagnes een aardige hap uit uw marketingbudget. Terecht dat u zichzelf vervolgens de vraag stelt wat de investeringen hebben opgeleverd. Via onze campagne effectmeting brengt u in kaart in hoeverre de campagne is opgevallen, wat het effect is op een aantal belangrijke merk KPI’s en of de campagne heeft bijgedragen aan de doelstellingen van uw merk en activatie van uw doelgroep.
 

Onderdelen van de campagne effectmeting

  • Merk- en reclamebekendheid
  • Houding / Overweging / Voorkeur / NPS binnen de categorie
  • Advertentie evaluatie
  • Gebruik van merk en categorie

Een veelgebruikte methode betreft een 0-1 meting waarbij voorafgaand aan de reclamecampagne de 0-meting wordt uitgevoerd en direct na afloop van de campagne de 1-meting waarbij tevens de reclame uitingen worden geëvalueerd.
 
Voorafgaand aan de reclamecampagne is het tevens een aanrader om een pre-test in te zetten om er zeker van te zijn dat uw uitingen in staat zijn om impact te genereren.

Inzicht Icon

Inzicht in het effect van losse campagnemiddelen op de vooraf geformuleerde KPI's

Inzicht Icon

Inzicht in de effectieve mediakanalen

Inzicht Icon

Marketinguitgaven accountable maken en weten aan welke knoppen u moet draaien

Onze aanpak
bol1
Voorbereiding

Extra vragen toevoegen? Vragen aanpassen? Dat doen we graag voor u in de voorbereiding

bol2
Dataverzameling

Wij bieden toegang tot alle mogelijke doelgroepen, waaronder die van u. U wordt pro-actief op de hoogte gehouden van de voortgang!

bol3
Analyse en rapportage

Overzichtelijke resultaten die voor iedereen eenvoudig te interpreteren zijn. En bovendien in zeer korte doorlooptijd!

Geen tijd meer voor een 0-meting? Echt wel!

Binnen no-time starten wij een 0-meting voor uw bedrijf op. Na de 1-meting ontvangt u de rapportage en kunt u snel en overzichtelijk zien wat de evaluatie is van de campagne en het effect op uw merk KPI's.

Hesam
Contactgegevens

040 792 00 09

info@sherloq.nl

“Op advies van ons mediabureau besloten we 2 dagen voorafgaand aan de lancering van de campagne een 0-meting te laten uit te voeren. Bizar dat een bureau in staat is om binnen een aantal dagen een compleet onderzoek af te ronden. Helemaal verbaasd waren we toen we de resultaten kregen na de 1-meting. Heerlijk overzichtelijk, voor iedereen te begrijpen en goed samengevat. Wij waren rapportages gewend van 30 – 40 pagina’s , maar zo kan het dus ook. Dit is volgens mij het eerste onderzoekrapport dat intern naar iedereen is rondgestuurd.”

Mark
Marketing Manager Retail