Concept-test

90% van nieuw geïntroduceerde producten overleeft het niet

Wellicht klinkt het u bekend in de oren: 90% van nieuw geïntroduceerde producten overleeft het uiteindelijk niet. In vroege fase van ontwikkeling de juiste doelgroep inzetten voor de evaluatie van uw concept is daarom geen overbodige luxe. Dit geldt zowel voor uw advertentie concepten als voor uw product concepten.

Een concept test peilt hoe doelgroepen reageren op een nieuw of vernieuwd concept. Onderdelen die binnen de vragenlijst o.a. aan bod komen zijn:

Inhoud van de concept test

 Binnen onze concept test peilen we hoe doelgroepen reageren op een nieuw of vernieuwd concept. Zaken die o.a. aan bod komen zijn :

  • Evaluatie van het concept
    - Eerste indruk aan de hand van associaties
    - Reasons to believe

  • Acceptatie van het concept
    - Waardering
    - In hoeverre vindt met het concept aansprekend
    - Toegevoegde waarde
    - Interesse
    - Koopintentie

Onze aanpak
bol1
Voorbereiding

Extra vragen toevoegen? Vragen aanpassen? Dat doen we graag voor u in de voorbereiding

bol2
Dataverzameling

Wij bieden toegang tot alle mogelijke doelgroepen, waaronder die van u. U wordt pro-actief op de hoogte gehouden van de voortgang!

bol3
Analyse en rapportage

Overzichtelijke resultaten die voor iedereen eenvoudig te interpreteren zijn. En bovendien in zeer korte doorlooptijd!

Evaluatie van uw concept?

Benieuwd wat de potentie is van uw concept? Wij toetsen het via een volledige evaluatie van uw concept? Meerdere concepten? Wij denken graag mee over een kosten-efficiente opzet!

Edgar
Contactgegevens

040 792 00 09

info@sherloq.nl

“Het was echt leuk om met jullie samen te werken: professioneel, informeel en toch zakelijk. Zeker een aanbeveling!”

Henri
Eigenaar adviesbureau