Naamsbekendheid (Merkmeting)

Bent u marketeer, brand manager of bedrijfsonderzoeker en wilt u weten hoe uw merk presteert? Dan is een naamsbekendheidonderzoek het perfecte instrument. Hiermee krijgt u inzicht in de belangrijkste Key Performance Indicators.

Benieuwd naar de kosten?

Bereken de prijs

Gissen is missen!

Een welbekende uitspraak. Toch zien we nog vaak dat dit gebeurt. Maar wil je als marketeer écht weten wat de conversie van een campagne is? En wat de uitgaven aan reclamecampagnes hebben opgeleverd? Dan is onderzoek noodzakelijk. Elementary, zou Sherlock Holmes zeggen.

Wilt u laten zien wat al uw inspanningen daadwerkelijk opleveren?

Laat een naamsbekendheidonderzoek uitvoeren. De resultaten hiervan stellen u in staat interne terugkoppeling te geven. Op basis daarvan kunt u huidige marketingacties evalueren en nieuwe strategische doelstellingen formuleren.

Ga zélf op onderzoek uit, download ons e-book!

Alles wat je moet weten overzichtelijk in een document.

Wij zorgen ervoor dat u volledig op de hoogte bent van alles wat er komt kijken bij een naamsbekendheidonderzoek. Alle ins en outs staan voor u klaar in een overzichtelijk e-book. Een kwestie van één keer klikken op onderstaande button. Gewoon gratis.

 

Download nu

 

Download Our Free Whitepaper

Wanneer is het nuttig om uw naamsbekendheid onder de loep te nemen?

  • Rondom een lopende reclamecampagne om te zien wat dit doet met uwbelangrijkste merk KPI’s. Ongetwijfeld kunt u een deel van de KPI’s zelf verzamelen (denk aan website traffic, clickgedrag en verkopen). Wij helpen u graag om die ontbrekende stukjes in kaart te brengen.

  • Als input voor uw marketing- en salesplannen. Hoe ziet het concurrentieveld eruit? Hoe staat het met uw merkfunnel? Op basis van de resultaten uit het onderzoek formuleert u nieuwe doelstellingen voor uw marketing en sales. 

  • Bij het betreden van markten met een nieuw concept of dienst. Hoe ziet de markt er eigenlijk uit? Wie zijn de voornaamste concurrenten en waarom scoren deze bedrijven zo goed?

 

Wat meet een naamsbekendheidmeting allemaal?

Hieronder ziet u de onderdelen die binnen uw naamsbekendheidmeting kunnen worden opgenomen. Dit vormt de basis. Daarna bekijken we samen met u welke onderdelen aan de vragenlijst dienen te worden toegevoegd.

  • Top of mind awareness. Welk merk komt als eerste bij de respondenten op als het gaat om uw product/branche

  • Spontane merkbekendheid. Welke merken kennen respondenten nog meer?

  • Geholpen merkbekendheid. We leggen hier een lijst met bedrijven voor die actief zijn binnen uw categorie en vragen vervolgens welke de respondent kent.

  • Reclamebekendheid. Kennen de mensen uw reclame?

  • Houding. Hoe waarderen mensen uw merk en dat van de concurrentie? Hoe scoort uw merk aan de hand van imago statements?

  • Overweging. Welke merken worden overwogen binnen uw categorie?

  • Voorkeur. Naar welke merken gaat de voorkeur uit binnen uw categorie?

Bent u werkzaam bij een merk dat in meerdere landen opereert? Dan denken we graag mee over een kosten-efficiënte opzet voor meerdere landen.

Binnen 24 uur uw offerte!

Benieuwd wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen op het vlak van marktonderzoek? Aarzel niet, maar bel ons spoorslags. Of mail ons stante pede. We staan u graag te woord!

Foto Hans
Contactgegevens

040 792 00 09

hans@sherloq.nl

“Ik had hiervoor een mindere ervaring met de opzet van mijn naamsbekendheidmeting in meerdere landen bij een ander bureau. Met name de slechte vertaling en het vergelijken van resultaten achteraf vielen erg tegen. Met Sherloq had ik vanaf het begin af aan het gevoel dat ze het traject volledig onder controle hadden. Na een goede kick-off gingen ze aan de slag met het traject en binnen een mum van tijd kreeg ik de resultaten opgestuurd die bovendien per land overzicht werden weergegeven in een rapport. Een verademing!”

Rob
CMI manager, FMCG