Pre-test

Zijn uw uitingen wel in staat om de juiste impact te veroorzaken? 

Bent u van plan om binnenkort een nieuwe reclame campagne te lanceren? Dan is het aan te raden eerst een pretest onderzoek te laten uitvoeren.

Bereken de prijs

U weet ongetwijfeld dat er doorgaans grote investeringen gemoeid zijn als het gaat om reclame campagnes. Van ontwikkeling tot aan de media inzet. Een stap die vaak wordt overgeslagen is het pretesten van de uitingen. Een gemiste kans wat ons betreft!

Een pretest helpt U bij het optimaliseren van campagnes en communicatie uitingen en dit kan grote voordelen met zich meebrengen. Een pretest is de ideale methode om er zeker van te zijn dat uw geïnvesteerde euro’s een zo groot mogelijke impact veroorzaken.

Binnen Sherloq voeren we zo’n pretest op verschillende moment binnen de ontwikkeling uit: 

  • In de ideefase
  • In de conceptfase
  • Voor de start van een reclame campagne (Go/No Go beslissing)
Binnen Sherloq voeren we zo’n pretest op verschillende moment binnen de ontwikkeling uit:
bol1
In de ideefase

bol2
In de conceptfase

bol3
Voor de start van een reclame campagne

Binnen onze pre-test geven we razendsnel inzicht in:

  • Is de uiting in staat om op te vallen?

  • Welke associaties roept de uiting op?

  • Voelt de doelgroep zich aangetrokken tot de uiting?
  • Komt de (juiste) boodschap over / begrijpt men de inhoud?

  • Past het bij uw merk?

Nadat we de vragenlijst met u gereed hebben gemaakt koppelen we via onze panels uw doelgroep aan het onderzoek en zorgen we voor een passende rapportage waarin u snel en overzichtelijk in kaart heeft waar optimalisatie mogelijk is. Deze rapportage kunt ook delen met uw collega’s, we stellen ze zo op dat ze voor iedereen begrijpelijk zijn.

Wij beschikken over passende pre-test oplossingen voor TV / Radio / Print / Out of home / Digital en ook voor dit product geldt dat we graag meewerken aan een pre-test opzet die voor u op maat is gemaakt en vaker kan worden ingezet.

Aanvullende mogelijkheden

Online kwalitatieve sessies

Wij bieden aanvullend op de kwantitatieve output ook mogelijkheden om een groep van respondenten via online kwalitatieve sessies om input te vragen over de uiting. Zo krijgen de resultaten van uw onderzoek extra diepgang!  

Posttesting

Het komt ook voor dat Sherloq wordt ingeschakeld voor posttesting. Via posttesting kan worden gemeten of uw communicatie uitingen het gewenste effect hebben gehad. Hiervoor voeren wij eerst een nulmeting uit voorafgaand aan de campagne.

Zijn uw uitingen goed genoeg?

Wij onderzoeken het graag voor u en vergelijken de resultaten met onze benchmark. Geef ook aan hoeveel uitingen op jaarbasis u ongeveer wil laten testen, dan denken we graag mee over een speciale pre-test aanbieding.

Foto Hans
Contactgegevens

040 792 00 09

hans@sherloq.nl

“ Eigenlijk was er geen tijd meer om onze uitingen te pre-testen, althans dat dachten wij.. Sherloq gaf ons aan dat we via een slimme opzet binnen 2 dagen de terugkoppeling kregen over hoe onze uitingen scoorden, ideaal! Met het mediabureau en reclamebureau konden we vervolgens nog enkele wijzigingen doorvoeren die ervoor zorgden dat de uitingen maximale impact sorteerden”

Renske
Communicatie Specialist, Automotive