Verpakking

Verpakkingsonderzoek

Een belangrijk onderdeel van uw product vormt de verpakking! Het kan zeer waardevol om een verpakking in de conceptfase al te laten testen. Is de verpakking aantrekkelijk genoeg? Valt uw verpakking op ten aanzien van de concurrentie? Zijn er verbeteringen mogelijk? Vindt uw potentiele koper het passen bij uw merk? Via een verpakkingsonderzoek krijgt u antwoord op zulke essentiële vragen.

Een verpakkingsonderzoek is niet alleen nuttig bij een nieuwe verpakking. Ook bij een bestaande verpakking loont het de moeite om van tijd tot tijd de verpakking te laten testen. Het is tenslotte zo dat ook de concurrentie niet stil zit en verpakkingen continu aan verandering onderhevig zijn.
 
We denken graag mee over een geschikte opzet van zo’n verpakkingsonderzoek voor uw merk en maken daarbij gebruik van de kennis en ervaring die we hebben opgedaan bij vergelijkbare trajecten.

Inzicht Icon

Inzicht in het effect van losse campagnemiddelen op de vooraf geformuleerde KPI's

Inzicht Icon

Inzicht in de effectieve mediakanalen

Inzicht Icon

Marketinguitgaven accountable maken en weten aan welke knoppen u moet draaien

Onze methodes

0-1 meting
Een veelgebruikte methode betreft een 0-1 meting waarbij voorafgaand aan de reclamecampagne de 0-meting wordt uitgevoerd en direct na afloop van de campagne de 1-meting waarbij tevens de reclame uitingen worden geëvalueerd. 

Pre-test
Voorafgaand aan de reclamecampagne is het tevens een aanrader om een pre-test in te zetten om er zeker van te zijn dat uw uitingen in staat zijn om impact te genereren. 

Onze aanpak
bol1
Voorbereiding

Extra vragen toevoegen? Vragen aanpassen? Dat doen we graag voor u in de voorbereiding

bol2
Dataverzameling

Wij bieden toegang tot alle mogelijke doelgroepen, waaronder die van u. U wordt pro-actief op de hoogte gehouden van de voortgang!

bol3
Analyse en rapportage

Overzichtelijke resultaten die voor iedereen eenvoudig te interpreteren zijn. En bovendien in zeer korte doorlooptijd!

Test al uw verpakkingen!

Beschikt u over meerdere verpakkingen? Dat komt mooi uit! Wij testen graag al uw verpakkingen in een kosten-efficiente aanpak. Kopen begint met opvallen!

Hesam
Contactgegevens

040 792 00 09

info@sherloq.nl

“Regelmatig komen we met nieuwe introducties en aanpassingen binnen de huidige verpakking, en we zien ook dat de concurrentie dat doet. Via een verpakkingsonderzoek van Sherloq hebben we snel in kaart wat de impact is van zulke wijzigingen en waar we verder kunnen optimaliseren. Fijn ook dat we een prijsafspraak konden maken voor de afname van meerdere onderzoeken op jaarbasis.”

Ben
Marketing Intelligence manager Food