Verpakkingsonderzoek

Bent u van plan om binnenkort een verpakkingsonderzoek uit te laten voeren dan bent u bij Sherloq aan het juiste adres! 

Benieuwd naar onze prijzen?

Bereken de prijs

Waarom verpakkingsonderzoek uit te laten voeren

Er kunnen diverse redenen voor U als merk zijn om een verpakkingsonderzoek uit te laten voeren. Enkele voorbeelden:

 

  • Er komt een nieuwe product introductie aan. Er zijn een aantal ontwerpen gemaakt door het designbureau en U wilt laten toetsen wat de potentiele koper van deze concepten vindt.
  • Uw merk is toe aan een restyling. Er worden enkele nieuwe ontwerpen gemaakt en U bent benieuwd wat consumenten vinden van de oude vs de nieuwe verpakkingen

Verpakkingsonderzoek helpt om antwoord te krijgen op diverse vragen. Via de Sherloq Verpakkingscheck krijgt u antwoord op de volgende onderdelen: 

 

  • Is de verpakking in staat om de aandacht te trekken?
  • Is de verpakking aantrekkelijk genoeg?
  • Vindt de consument het passen bij uw merk?
  • Wat vindt de consument van het design?
  • Wat zijn de positieve en negatieve elementen van uw verpakking (kwalitatieve oefening)
  • Hoe scoort uw verpakking ten aanzien van die van concurrentie?

Onze methodes

0-1 meting
Een veelgebruikte methode betreft een 0-1 meting waarbij voorafgaand aan de reclamecampagne de 0-meting wordt uitgevoerd en direct na afloop van de campagne de 1-meting waarbij tevens de reclame uitingen worden geëvalueerd. 

Pre-test
Voorafgaand aan de reclamecampagne is het tevens een aanrader om een pre-test in te zetten om er zeker van te zijn dat uw uitingen in staat zijn om impact te genereren. 

Optimalisatie is dan het toverwoord.

Wij helpen U als merk graag mee om de ideale verpakking te creëren en doen dat door via een co-creatie sessie eerst de vragenlijst onderdelen op papier te krijgen die voor U er echt toe doen. Vervolgens zorgen wij voor de juiste toegang tot uw doelgroepen en presenteren we de resultaten altijd in een overzichtelijke rapportage.

Test al uw verpakkingen!

Beschikt u over meerdere verpakkingen? Dat komt mooi uit! Wij testen graag al uw verpakkingen in een kosten-efficiente aanpak. Kopen begint met opvallen!

Hesam
Contactgegevens

040 792 00 09

info@sherloq.nl

“Regelmatig komen we met nieuwe introducties en aanpassingen binnen de huidige verpakking, en we zien ook dat de concurrentie dat doet. Via een verpakkingsonderzoek van Sherloq hebben we snel in kaart wat de impact is van zulke wijzigingen en waar we verder kunnen optimaliseren. Fijn ook dat we een prijsafspraak konden maken voor de afname van meerdere onderzoeken op jaarbasis.”

Ben
Marketing Intelligence manager Food