Zijn uw uitingen wel in staat om de juiste impact te veroorzaken?
Vaak is er bij reclame campagnes sprake van grote investeringen, denk aan de ontwikkeling van zulke campagnes tot aan de media inzet. Een fase die vaak wordt overgeslagen is het pre-testen van de ontwikkelde uitingen en dat brengt een aantal risico’s met zich mee. Is het ontwikkelde materiaal wel in staat om op te vallen? Sluit het aan op waar u met uw merk voor wilt staan? Wat roept het aan associaties op wanneer uw potentiele koper het ziet? Via een pre-test bent u er zeker van dat uw geïnvesteerde euro’s een zo groot mogelijke impact veroorzaken.
Wanneer kunt u pre-testing inzetten?
Een pre-test kan worden uitgevoerd voor diverse type uitingen en in diverse fasen (idee fase, conceptfase, go/no go beslissing voor de start van een reclame campagne). Binnen no-time zetten we deze online pre-test op en geven we inzicht in onder andere:
- Is de uiting in staat om op te vallen?
- Welke associaties roept de uiting op?
- Voelt de doelgroep zich aangetrokken tot de uiting?
- Komt de (juiste) boodschap over / begrijpt men de inhoud?
- Past het bij uw merk?
- Zet het aan tot actie?
Wij beschikken over passende pre-test oplossingen voor TV / Radio / Print / Out of home / Digital / POS Displays en ook voor dit product geldt dat we graag meewerken aan een pre-test opzet die voor u op maat is gemaakt en vaker kan worden ingezet.
Hoe wij te werk gaan?
Nadat we de vragenlijst met u gereed hebben gemaakt koppelen we via onze panels uw doelgroep aan het onderzoek en zorgen we voor een passende rapportage waarin u snel en overzichtelijk in kaart heeft waar optimalisatie mogelijk is. Deze rapportage kunt ook delen met uw collega’s, we stellen ze zo op dat ze voor iedereen begrijpelijk zijn.
Online kwalitatieve sessies
Wij bieden aanvullend op de kwantitatieve output ook mogelijkheden om een groep van respondenten via online kwalitatieve sessies om input te vragen over de uiting. Zo krijgen de resultaten van uw onderzoek extra diepgang!
Posttesting
Het komt ook voor dat Sherloq wordt ingeschakeld voor posttesting. Via posttesting kan worden gemeten of uw communicatie uitingen het gewenste effect hebben gehad. Hiervoor voeren wij eerst een nulmeting uit voorafgaand aan de campagne.