Ons werkwijze

U wilt een marktonderzoek uitvoeren en bent op zoek naar een betrouwbaar bureau dat u daarbij kan ondersteunen. Goed nieuws, de eerste stap is al gezet door het bezoeken van deze pagina!

Binnen Sherloq werken we met het Sherloq Stappenplan Marktonderzoek:

inzicht-icon-2-1
Co-Creatie

Kick-off meeting


Meer informatie
Onderzoek Vragenlijst
Vragenlijst

Review en programmering van de vragenlijst 


Meer informatie
Analyse rapportage
Analyse rapportage

Dataverzameling van uw doelgroep 


Meer informatie
Next steps
Next steps

Analyse en
rapportage 


Meer informatie

Co-Creatie (Kick-off)


U zit in de oriëntatiefase bij het opzetten van een marktonderzoek. Vragen die spelen zijn o.a. bij welk bureau U de best passende ondersteuning kunt vinden en wat het aan tijd en investering gaat kosten.

Binnen Sherloq geloven we in een persoonlijke aanpak. Er zijn diverse mogelijkheden in deze fase qua kennismaking. We kunnen bij U langskomen om kort kennis te maken en de aanvraag verder te bespreken. Het is ook mogelijk eerst telefonisch of per e-mail de aanvraag verder af te stemmen.

Binnen 12 uur ontvangt U vervolgens de offerte waarin we onze aanpak, meerwaarde, investering en doorlooptijd vermelden. Wanneer deze u overeenkomt met uw wensen en verwachtingen koppelen we U graag aan een van onze researchers die het traject vervolgens verder oppakken.

Vragenlijst

Een belangrijke basis voor een goed onderzoek betreft een goede vragenlijst. Of U nu zelf al over een vragenlijst beschikt of de vragenlijst op basis van uw input door ons wilt laten ontwerpen: Het is beiden mogelijk! 

 

Een aantal aandachtspunten binnen deze fase: 

 

  • Zorgen de vragen in de vragenlijst ervoor dat U antwoord gaat krijgen op de belangrijkste onderzoeksdoelstellingen?
  • Zijn alle vragen echt noodzakelijk om voor te leggen aan de respondenten? (nice to know vs. need to know)
  • Laat de vragenlijst altijd controleren door een 2e (en liefst 3e persoon). Twee personen zien meer dan een en dat geldt helemaal voor vragenlijsten.
  • Zorg voor een goede afwisseling vragenlijsttechnieken. Dit bevordert de betrokkenheid van een respondent.

 

Wat Sherloq betreft is de stelregel bij vragenlijsten altijd:

“Vindt u het zelf niet leuk om de vragenlijst in te vullen, waarom zou u hem dan wel naar anderen laten sturen?”

Veldwerk + Analyse rapportage

Of het nu uw eigen databases (voor klant of medewerker onderzoek) of onze panels betreft: Met Sherloq zijn wij in staat om uw doelgroepen te benaderen. Gelijk testen? Klik op de Offerte button rechtsboven in het scherm en neem contact met ons op! Dit geldt voor zowel de B2B als B2C markt, nationaal en internationaal, grote en kleine steekproeven.

Uw veldwerk via Sherloq laten verlopen betekent in elk geval:

  • Altijd advies over de opbouw van de juiste steekproef
  • Een goede inschatting van doorlooptijd om de juiste respons te behalen
  • Proactieve communicatie over de voortgang van het veldwerk

We werken met ISO-gecertificeerde panels en bieden de grootst mogelijke toegang tot respondenten. Onze vaste uitspraak bij de dataverzameling is: 

            “Kunnen wij uw doelgroep niet verzamelen, dan kan niemand het!”  

Voor wat betreft de analyse en rapportage zijn er diverse mogelijkheden. We stemmen graag met U op basis van budget en wat U zelf wenst te doen verder af waar uw voorkeur naar uit gaat:

  • Excel of SPSS dataset
  • Excel tabellenboek inclusief uitsplitsingen, steekproefverantwoording en opsomming belangrijkste resultaten
  • PowerPoint samenvatting
  • Infographics
  • Presentaties

Kwaliteit staat bij ons voorop. We zullen altijd kritische datachecks doen voordat de data wordt verstuurd of verwerkt in een rapportage.

Uw onderzoek op maat maken?

Heeft u zelf een type onderzoek dat regelmatig terugkeert? Wij denken graag mee over een kosten-efficiente opzet via onze dienstverlening. Benieuwd naar informatie over een van bovenstaande onderzoeken, wij vertellen u er graag meer over!

Hesam
Contactgegevens

040 792 00 09

info@sherloq.nl