Ondernemersonderzoek Droomparken: Op vakantie en door blijven werken? Sherloq voerde in oktober een onderzoek uit voor Droomparken onder een uitdagende zakelijke doelgroep van 372 ondernemers met tenminste 10 werknemers. Uit het onderzoek komen een aantal opmerkelijke resultaten. Zo blijft het voor de meeste ondernemers ...
Meer lezenOp vakantie en toch door blijven werken?
Sherloq helpt Caple bij onderzoek
Onderzoek onder ondernemers Het blijft vaak een uitdaging voor opdrachtgevers om toegang te krijgen tot grote aantallen zakelijke respondenten, helemaal als het gaat om ondernemers van grotere organisaties. Sherloq hielp Caple bij de uitvoering van wellicht wel het grootste onderzoek onder kleine en grote zakelijke ondernemers ...
Meer lezenSherloq zorgt voor ondersteuning bij jurering ISMI Perfect Pitch 2019
Sherloq zorgt voor ondersteuning bij jurering ISMI Perfect Pitch 2019 Deze week vond er bij een vakjury overleg plaats rondom de jurering voor de Perfect Pitch 2019, georganiseerd door Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI) Binnen deze verkiezing zijn er 4 categorieën gedefinieerd: Shopper Marketing case, Smart Innovations, ...
Meer lezenGemeente Ermelo laat burgers meedenken via Burgerpeiling Ermelo
Gemeente Ermelo laat burgers meedenken via Burgerpeiling Ermelo In de Gemeente Ermelo zijn er mooie plannen en grote ambities. De gemeenteraad gaat hier de komende maanden belangrijke keuzes over maken. Voordat de raad keuzes maakt, wil zij de inwoners van Ermelo graag bij deze afwegingen betrekken en dat is wat Sherloq betreft ...
Meer lezenHaribo trotse koploper bij Display van het Jaar 2019 verkiezing
Haribo trotse koploper bij Display van het Jaar 2019 verkiezing Sherloq helpt vaak opdrachtgevers binnen o.a. Retail en FMCG bij de uitvoering van marktonderzoek. Van naamsbekendheidsmetingen tot aan conceptonderzoek, verpakkingsonderzoek en displayonderzoek. Regelmatig zijn wij binnen die trajecten betrokken bij het tot stand ...
Meer lezenDe juiste onderzoektools binnen strategie, creatie en activatie!
De juiste onderzoektools binnen strategie, creatie en activatie! De afgelopen weken sprak Sherloq met diverse toonaangevende (reclame)bureaus in Nederland over de rol van marktonderzoek binnen hun dienstverlening. Dat leverde interessante inzichten op!
Meer lezenMIE 2019: Trends en ontwikkelingen binnen marktonderzoek
Sherloq was weer aanwezig op het Marketing Intelligence Event 2019 Sherloq was natuurlijk aanwezig op het Marketing Intelligence Event 2019. Twee dagen vol inspiratie voor marketeers, researchers en analisten. Maar liefst 2500 bezoekers kwamen naar de Jaarbeurs in Utrecht om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ...
Meer lezenNaamsbekendheid vergroten
Sherloq vergroot naamsbekendheid Vaak wordt bij nieuwe reclame campagnes of bij het opstellen van marketing en sales doelstelling gesproken over het vergroten van de naamsbekendheid. Vaak blijkt er echter geen actueel beeld te zijn van de naamsbekendheid is. Het meten van de naamsbekendheid via een 0-meting is daarom een ideaal ...
Meer lezenGoede voornemens 2019: Nederlander wil gezonder gaan leven
Een gezonder leven Bijna de helft (48%) van de Nederlanders neemt zich voor in het nieuwe jaar meer te gaan sporten en bewegen, zo blijkt uit representatief onderzoek van bureau Sherloq. 41% gaat gezonder eten en 36% wil bovendien afvallen. Ruim een kwart van de jongeren heeft als voornemen om in 2019 minder gebruik te maken ...
Meer lezenHoe ziet een goede marktonderzoek briefing eruit?
Hoe maak je een goede briefing? De basis van een goed marktonderzoek wordt gelegd via een goede briefing. Maar hoe maak je zo’n goede briefing? In de dagelijkse praktijk zien we regelmatig voorbeelden van summiere briefings naar marktonderzoekbureaus. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Via een online contactformulier kan ...
Meer lezen