Het laatste nieuws

In dit overzicht ziet u de laatste nieuwsberichten van Sherloq. Blogs, vacatures, leuke acties en persberichten over de onderzoeken die in de afgelopen periode zijn uitgevoerd. 

De juiste onderzoektools binnen strategie, creatie en activatie!

11-04-2019

De juiste onderzoektools binnen strategie, creatie en activatie! De afgelopen weken sprak Sherloq met diverse toonaangevende (reclame)bureaus in Nederland over de rol van marktonderzoek binnen hun dienstverlening. Dat leverde interessante inzichten op!  Binnen Strategie / Creatie / Activatie Fase zagen we diverse bruikbare ...

Meer lezen

MIE 2019: Trends en ontwikkelingen binnen marktonderzoek

20-02-2019

Sherloq was natuurlijk aanwezig op het Marketing Intelligence Event 2019. Twee dagen vol inspiratie voor marketeers, researchers en analisten. Maar liefst 2500 bezoekers kwamen naar de Jaarbeurs in Utrecht om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied. 

Meer lezen

Naamsbekendheid vergroten

04-02-2019

Vaak wordt bij nieuwe reclame campagnes of bij het opstellen van marketing en sales doelstelling gesproken over het vergroten van de naamsbekendheid. Vaak blijkt er echter geen actueel beeld te zijn van de naamsbekendheid is. Het meten van de naamsbekendheid via een 0-meting is daarom een ideaal middel om inzicht te krijgen in ...

Meer lezen

Goede voornemens 2019: Nederlander wil gezonder gaan leven

25-12-2018

Bijna de helft (48%) van de Nederlanders neemt zich voor in het nieuwe jaar meer te gaan sporten en bewegen, zo blijkt uit representatief onderzoek van bureau Sherloq. 41% gaat gezonder eten en 36% wil bovendien afvallen. Ruim een kwart van de jongeren heeft als voornemen om in 2019 minder gebruik te maken van de smartphone en ...

Meer lezen

Hoe ziet een goede marktonderzoek briefing eruit?

15-11-2018

De basis van een goed marktonderzoek wordt gelegd via een goede briefing. Maar hoe maak je zo’n goede briefing? In de dagelijkse praktijk zien we regelmatig voorbeelden van summiere briefings naar marktonderzoekbureaus. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Via een online contactformulier kan doorgaans maar weinig informatie worden ...

Meer lezen

Aandacht voor merken genereren via PR-onderzoek

15-11-2018

Een efficiënt en krachtig middel, dat zichzelf al vaak heeft bewezen om aandacht te creëren voor het merk, is PR-onderzoek. PR-onderzoek biedt meerdere voordelen zoals het verhogen van merkwaarde, het verbeteren van de reputatie, het creëren van content voor social media, thought leadership, het creëren van website traffic & ...

Meer lezen